Yllättävää oli, kuinka paljon asfaltti kuivahti kahvikupillisen aikana. Tulisikohan illaksi kuitenkin lähetyskelit? Kova tuuli voisi tehdä vielä ihmeitä. Päätettiin siis suunnata katsomaan, josko kivet olisivat jo kuivaneet. Ja olivathan ne. Pääsimme vielä kiipeämään useita laatureittejä, joista illan viimeinen eli Savolaista Vääntöä (7a+) ansaitsee täydet pisteet kivenlaadusta sekä hienoista muuveista. Kuvia ei tullut otettua, koska oli jo tullut pimeää.
Torstaiaamuna suuntasimme ensimmäisenä napakalle istumalähtöprojektille, jota olin edellisenä iltana kokeillut. Pystylähtönä Kuljettaja (7a) pitää sisällään hienon ja koukuttavan dynon. Suhteellisen hyvillä, mutta aika pienillä otteilla varustettu istumalähtö yhdistettynä tuohon lopun dynoon osoittautui odotettua hankalammaksi. Kuljettaja assis (7b+/7c), syntyi lennettyäni useamman kerran toppikahvalta. Ja taaskaan ei löydy yhtään kuvaa reitistä.
Torstai-iltapäivän kuumottavimmasta suorituksesta vastasi ehdottomasti Samuli. Projektinimellään vielä kulkeva Two Pitches -släbi (7a+) sai tyylikkään toistonousun. Teknisesti vaativan alun jälkeen ollaan jo sellaisissa korkeuksissa, että heikkopäisen spottaajan puntti alkaa väpättämään. Toppauksen 5-6 metrissä sijaitsevat sloupperit takaavat, ettei reitti jätä ketään kylmäksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti